Sabtu, 16 Oktober 2010

Al-Fatihah



Sedekahkan Al-Fatihah buat rakan saya Allahyarham Taufiq Shariff yang telah pergi meninggalkan dunia ini. Doakan semoga rohnya ditempatkan di kalangan orang-orang beriman.


Bersama Arwah ketika melawat Venice.

Dalam setahun ini sudah tiga rakan seperjuangan saya yang meninggal dunia. Seorang sebaya meninggal di sini akibat kanser lymphoma , seorang senior setahun meninggal di Malaysia juga kerana kanser Lymphoma dan Topek senior 4 tahun saya yang hanya beberapa hari yang lalu disahkan mempunyai Brain Tumor dan dijadualkan untuk pembedahan pada hari ini tetapi telah tertulis di Luh Mahfuz bahawa tempoh hidupnya di dunia ini akan tamat sebelum pembedahan dilakukan.

Mereka semua masih muda, punya masa depan cerah, punya cita-cita tinggi. Tapi itu tidak menghalang malaikat maut untuk mencabut nyawa hamba Allah bila mana sudah tiba masanya untuk roh seseorang keluar dari jasad yang telah didiami.

Sesungguhnya tiadalah sesuatu yang pasti di hadapan kita kecuali kematian. Biar impian setinggi awan, harta sedalam lautan, ilmu seluas daratan, pasti hujungnya adalah kematian.

Sama-samalah kita mempersiapkan diri kita menghadapi kematian agar kematian kita nanti disambut oleh malaikat-malaikat yang berseri wajahnya membawa roh kita menuju kepada keredhaan Allah. Amin.

1 ulasan:

ssyafika berkata...

Innalillah.. Kanser tu mmg sinonim ke ngn german? Sbb mcm curious both of your frens had the same type of cancer