Jumaat, 8 Oktober 2010

Kerja Sendiri

1. Saya tidak mahu makan gaji, kerana saya tidak akan mempunyai kebebasan dalam mengurus kehidupan terutama kebebasan beramal.

2. Saya punya cita-cita untuk membantu ekonomi Islam supaya umat Islam tidak lagi perlu bergantung kepada orang kafir.

3. Makan gaji akan menjadikan saya seorang yang dikawal oleh orang atasan dalam membuat keputusan dan bukan bertindak atas kemahuan saya.

4. Bila bekerja sendiri saya boleh menentukan sendiri halatuju organisasi saya supaya selaras dengan misi saya.

5. Saya amat yakin bila kita ikhlas untuk membantu agama Allah, Allah akan membantu kita. Bermakna bila saya berusaha untuk menyumbang sesuatu kepada Islam, Allah akan bersama saya.

6. Saya mahu manusia kembali Al-Quran dan Sunnah dengan menjadikan organisasi saya sebuah organisasi yang mampu memanipulasi mentaliti manusia sebagaimana yang dilakukan sektor media massa pada hari ini.

7. Mungkin cita-cita saya terlalu tinggi tetapi optimistik itu adalah sikap orang beriman.

8. Doakan agar cita-cita murni saya tercapai.