Selasa, 14 Julai 2009

Cerita seorang Muslimah


Marwa al-Sharbini(32)
Salam,

Amaran: Cerita ini boleh bikin hati panas.

Beliau adalah seorang muslimah. Beliau bukanlah awekku bahkan bini orang. Juga bukan ibuku bahkan ibu orang. Tapi beliau sudah kembali ke Rahmatullah awal bulan ini. Al-Fatihah.

Aku tak pasti cerita ni heboh ke tak di Malaysia. Tapi kat sini agak kecoh. Ini kisah Made in Germany yang terjadi awal bulan ini. Begini ceritanya. Mula-mula...

Beliau yang baru berpindah ke Germany mengikut suaminya pada tahun 2005 telah dibunuh, ditikam beberapa kali di mahkamah ketika mahkamah sedang membicarakan kes tuduhan beliau ke atas seorang lelaki yang telah menghina beliau. Dilaporkan beliau telah dihina kerana meminta laluan dari lelaki itu untuk anak lelakinya bermain buaian di sebuah playground di Dresden, Germany. Lelaki jahanam berasal dari Russia itu kemudian memanggilnya "Terorrist" dan "Slut" tak pasal-pasal hanya kerana beliau memakai hijab dan jelasnya seorang muslim. Buat pengetahuan anda kebanyakan orang German adalah cool tetapi ramai warga asing di sini suka membuat taik terutamanya dari eropah timur.

Dalam kejadian di mahkamah itu suaminya juga cedera parah ditembak oleh polis kerana disangkakan dialah penyerang. Ini pun Bullshit. Dan lagi sedih beliau mati ketika sedang mengandungkan anaknya yang kedua selama 4 bulan. Anak pertamanya sekarang berusia 2 tahun. Ulama Mesir, negara asal beliau, Sheikh Muhammad Sayyid Tantawi menyifatkan beliau telah syahid. Sejak kematian beliau beberapa demonstrasi telah diadakan oleh orang-orang arab dan muslim yang tinggal di German.

Jadi di sini saya mahu habaq yang ketahuilah oleh kamu bahawa masih ada lagi jahanam macam ni yang berperangai macam Abu Lahab selain yahudi-yahudi laknatullah. Mentaliti Jahiliyah. Walaupun begitu Marwa telah memilih untuk mempertahankan Islam daripada dihina puak-puak macam ni. Secara tidak langsung beliau telah membela kita semua terutama muslimah di luar sana, ibu-ibu anda, adik kakak anda daripada penghinaan "terorrist" atau "slut". Beliau telah mati untuk kita. Justeru doalah semoga roh beliau sentiasa dirahmati dan doa juga semoga kita juga diberi kekuatan untuk menjadi seorang berani mempertahankan Islam sehingga ke titisan darah terakhir seperti beliau.

Wassalam.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

mmg sedey what happened to her
but she's a hero

al-fatihah~